Regulacja gaźnika
1. Zaczynamy od czyszczenia.
a) Potrzebne nam będzie:
- 0.3l benzyny
- jakaś miseczka
- śrubokręt +
- niewielki pędzel
- gaźnik
b) Rozkręcamy gaźnik na części pierwsze wrzucając je po kolei do miseczki. Gdy już cały gaźnik mamy rozebrany w mak zalewamy benzyną po czym dokładnie każdą część czyścimy przy pomocy pędzelka, nie zapominamy także o przedmuchaniu dysz. Jeżeli wszytko jest już dokładnie wyczyszczone, dysze przedmuchane, dokładnie skręcamy gaźnik.
2.Regulacja
Gdy juz mamy dokładnie wyczyszczony gaźnik i prawidłowo skręcony montujemy go na swoje miejsce (czyli w moto). Odkręcamy kranik i czekamy aż gaźnik napełni się benzyną po czym odpalamy motocykl, zapewne będzie nierówno chodził, nie utrzymywał wolnych obrotów itp. Najpierw staramy się utrzymać motocykl na chodzie aby zagrzał się silnik (przypominam że gaźnik regulujemy na ciepłym silniku). No to zaczynamy regulacje, na początek proponuje wolne obroty, wyregulujemy je śrubką "A" z charakterystyczną sprężynką (zabezpieczenie przed poluzowaniem się od wibracji) kręcąc śrubką "A" w prawo (dokręcając ją) zwiększamy wolne obroty, zaś kręcąc w lewo (odkręcając ją) zmniejszamy, jeżeli moto już utrzymuje wolne obroty pozostawiamy śrubkę "A" w spokoju. Przejdźmy teraz do regulacji powietrza, miedziana (złotego koloru) śrubka "B", najlepiej ją dokręcić do oporu po czym luzować co 0.5 obrotu i sprawdzać dodawając gazu czy moto ładnie wkręca się na obroty i czy ładnie z nich schodzi, jeżeli nie to odkręcamy nast 0.5 obrotu i znów sprawdzamy aż osiągniemy cel. Jeżeli moto po odpaleniu równo chodzi, nie gaśnie bez dodawania gazu, i ładnie się wkręca na obroty ---> gaźnik wyregulowany.
Źródło: Świat motocykli.
Chomikuj - Znajdź to czego nie znajdziesz nigdzie

0 komentarze:
Prześlij komentarz